Veelgestelde vragen

Heeft u vragen over Het Gidslicht? De kans is groot dat u hier het antwoord vindt! Er is onderscheid gemaakt tussen particuliere klanten en zakelijke klanten. Staat uw vraag er niet bij? Neem gerust contact met ons op.

Particulieren Zakelijk

Veelgestelde vragen: Particulieren


1. Uit welke onderdelen bestaat Het Gidslicht?

Bekijk hiervoor de productpagina.


2. Kan ik Het Gidslicht zelf installeren?

Ja, dat kan. Indien gewenst, ontvangt u bij de aanschaf van Het Gidslicht een installatiehandleiding. 


3. Kan ik Het Gidslicht schoonmaken?

Zeker, U kunt de onderdelen met een lichtvochtig doekje afpoetsen.


4. Kan ik meerdere ruimtes verlichten?

Natuurlijk. Omdat we het productieproces volledig in handen hebben, kunnen we alle onderdelen aan elkaar koppelen. Zo is verlichting in elke ruimte mogelijk. Onderdelen bijbestellen is ook mogelijk!


5. Kan ik verschillende onderdelen bijbestellen?

Ja! Neem contact met ons op om uw keuze door te geven. We staan u graag te woord!


6. Kan ik Het Gidslicht retourneren?

Zeker. Bekijk de voorwaarden.


7. Gaat het Gidslicht aan wanneer mijn huisdier ervoor loopt?

Dit ligt aan de grootte van het huisdier. Als we spreken over een kat of een hond, dan zal Het Gidslicht aan gaan. Bij hele kleine huisdieren is dit niet het geval.


8. Gaat Het Gidslicht overdag aan?

Het Gidslicht gaat in principe alleen aan in de nacht. Uit ervaring is gebleken dat Het Gidslicht ook wel eens overdag aan gaat. Dat kan komen door verduistering. Het is dan alsnog nodig om de kamer van licht te voorzien. Zo worden valincidenten overdag ook voorkomen!


9. Hoeveel Gidslichten heb ik nodig voor 1 kamer?

Vaak is 1 Gidslicht voldoende. Bent u niet zeker? Neem dan contact met ons op. We helpen u graag!


10. Is Het Gidslicht brandveilig?

Alle houten onderdelen van Het Gidslicht worden ingespoten met brandvertragend impregneermiddel. 


11. Wat als Het Gidslicht niet werkt?

Goede vraag. Bekijk eerst of u alle stappen van de installatiehandleiding juist hebt doorlopen. Probeer dan eens om de zwarte adapter opnieuw in het stopcontact te steken. Wanneer Het Gidslicht nog niet werkt, neem dan contact met ons op!


12. Wat is het verschill tussen een nachtlampje en Het Gidslicht?

Een nachtlampje moet handmatig aan- en uitgezet worden.  In het donker geeft dit wel eens problemen. Het drukknopje kan soms niet gevonden worden. Opa's en oma's stappen uit bed om dit knopje te gaan zoeken. Tijdens het zoeken komen regelamtig valincidenten voor. Het Gidslicht is hier een oplossing voor. Deze gaat automatisch aan en uit bij het opstaan in de nacht. Uw vader, moeder, opa/oma hoeft alleen maar een been uit bed te steken en het licht gaat aan. Nu is het pad naar het toilet direct zichbaar. Obstakels vallen op en valincidenten worden vermeden!


Mijn vraag staat er niet bij! Stel uw vraag in de chatbox of ga terug naar de contactpagina.

Veelgestelde vragen: Zakelijk


1. Uit welke onderdelen bestaat Het Gidslicht?

Bekijk hiervoor de productpagina.


2. Hoe lang duurt het installeren?

Het installeren duurt ca. 10-15 minuten per kamer.


3. De kamers in onze zorginstelling zijn niet allemaal even groot, hoe werkt dat dan?

Dit is geen probleem. Ons product is flexibel, omdat het uit meerdere onderdelen bestaat. We kunnen alles op maat maken. In overleg komen we hier zeker uit.


4. Hoe zit de pilot in elkaar?

We organiseren graag een quiz voorafgaand aan de pilot. Dit heeft twee voordelen: De bewoners van het zorgtehuis beleven een fantastische middag. Daarnaast is het een leuke manier om onszelf te introduceren. 

  • Na afloop van de quiz,  wordt er een gratis Gidslicht geïnstalleerd bij de deelnemers van de pilot.
  • De effectiviteit van Het Gidslicht wordt op 3 gespreksmomenten gemeten. Gight maakt hiervoor zelf afspraken met de deelnemers. 
  • De resultaten worden overhandigd en besproken met het managementteam van de zorginstelling.
  • Eenmaal tevreden, gaat Gight over naar de productie van het gewenste aantal Gidslichten voor de zorginstelling.
  • Studenten komen de overige Gidslichten installeren onder het genot van een kopje koffie en gezellig babbeltje.

5. Hoe werkt het koopproces?

Meestal worden er een X aantal Gidslichten door de zorginstelling  in één keer aangeschaft. De zorginstelling heeft dan een soort voorraad van Gidslichten. Deze Gidslichten worden over een periode geïnstalleerd door ons. Als een bewoner een hoger valrisico krijgt of juist meer angst krijgt om te vallen, dan worden wij gebeld om langs te komen voor een installatie. Bij BrabantZorg hebben wij bijvoorbeeld 90 installaties gedaan, verdeeld over een aantal maanden.

6. Hoe zit het met het onderhoud van de Gidslichten?

Er zit 1 jaar garantie op onze producten. Bij de garantie zit onderhoudsservice ingebrepen. Wij komen langs als iets niet werkt. Het is mogelijk om na dit eerste jaar, opnieuw een jaarlijks contract af te sluiten. Dan regelen wij het onderhoud voor het jaar daarop. 

7. Is het product getest?

Jazeker. Ieder product wordt getest voor de installatie.


8. Zit er korting op grote orders?

Natuurlijk! In goed overleg komen we tot een passende prijs. 


9. Wat is het verschil tussen een nachtlampje en Het Gidslicht?

Een nachtlampje moet handmatig aan- en uitgezet worden.  In het donker geeft dit wel eens problemen. Het drukknopje kan soms niet gevonden worden. Opa's en oma's stappen uit bed om dit knopje te gaan zoeken. Tijdens het zoeken komen ouderen ten val. Het Gidslicht is hier een oplossing voor. Deze gaat automatisch aan en uit bij het opstaan in de nacht. Uw vader, moeder, opa/oma hoeft alleen maar een been uit bed te steken en het licht gaat aan. Daarnaast heeft een nachtlampje maar een kleine reikwijdte. Bij Het Gidslicht is dit anders. Het Gidslicht is letterlijk een pad van bed naar toilet. De gehele kamer is goed zichbaar en obstakels worden zichtbaar. Zo worden valincidenten voorkomen!


10. Installatie door Gight is niet nodig.. kunnen wij zelf ook de installaties doen?

Zeker. We beschikken over een handleiding.


11. Zijn de sensoren compatibel met andere sensorsystemen?

Nee, we zijn ofhankelijk systeem.


12. We hebben verschillende afdelingen, hoe werkt dat met de pilot?

Dat is geen probleem. In overleg komen we tot een juiste manier om de pilot succesvol af te ronden. 


13. Kan ik losse onderdelen bijbestellen?

Zeker. U kunt contact met ons opnemen voor de mogelijkheden. We staan u graag te woord.


14. Wat als we na de pilot geen interesse hebben?

Geen probleem. Wij komen de Gidslichten ophalen en schudden elkaar de hand. Even goede vrienden!


Mijn vraag staat er niet bij! Stel uw vraag in de chatbox of ga terug naar de contactpagina.